Eliksir długowieczności

Nie ma jednego eliksiru gwarantującego długowieczność. Przynajmniej na razie. Co jakiś czas docierają jednak do nas wieści, że naukowcy opracowują coraz to nowe receptury. Obecnie – wiele mówi się o dobroczynnym działaniu resweratrolu (zawartego m.in. w czerwonym winie). Trwają prace badawcze nad syntetyczną postacią tego związku o jeszcze większej skuteczności… Rzecz jasna – od opracowania wstępnych receptur, do wprowadzenia specyfiku na rynek musi minąć długa, obfitująca w badania, droga. Tymczasem w różnych zakątkach świata można znaleźć pewne naturalne ekstrakty i wywary, które posiadają korzystny wpływ na organizm. Należą do nich m.in.:
– żeń szeń – dodawany w Chinach (gdzie ludność wręcz słynie z długowieczności) do wielu potraw i napojów. Roślina ta ma właściwości korzystnie oddziałujące na odporność, sprawność fizyczną, seksualną i intelektualną, obniża poziom cholesterolu a także przywraca równowagę hormonalną; Z żeń szenia można przygotować syrop, napar, a także używać jego sproszkowanego korzenia do przyprawiania posiłków;
– olej lniany z sokiem z cytryny – regulujący przemianę materii, obniżający poziom złego cholesterolu (dzięki kwasom omega-3), chroniący przed zmianami nowotworowymi (jak rak prostaty, płuc czy piersi), a także wspomagający terapię w chorobach skóry; podstawową zasadą, jaką należy się kierować przy korzystaniu z dobrodziejstw oleju lnianego jest to, że nie wolno go podgrzewać. „Eliksir” przygotowujemy z 1 – 2 łyżek oleju, takiej samej ilości soku z cytryny oraz 1/3 szklanki wody. Spożywamy 3 razy dziennie;
– ekstrakt z żurawiny – prawdziwa bomba witaminowa (A, C, wit. z grupy B), oraz źródło innych mikroelementów) – zmniejsza ryzyko wrzodów żołądka, infekcji dróg moczowych, zawałów oraz posiada silne właściwości antyoksydacyjne oraz pomaga utrzymać równowagę hormonalną; Jak przyrządzić koktajl? Pierwszym etapem jest sporządzenie wody żurawinowej (z ok. 350 gram owoców zalanych wodą mineralną, zagotowanych i odcedzonych). Następnie do przygotowanego wywaru należy dodać łyżkę zmielonego siemienia lnianego. Tak przygotowaną miksturę można spożywać 2 razy dziennie, rano i przed snem;
– zielona herbata – silny antyoksydant, nie tylko chroniący przed działaniem wolnych rodników, ale także pobudzający organizm do pracy (w szczególności układ trawienny), istotnym jest, aby w odpowiedni sposób przygotować napar. Zielonej herbaty nigdy nie zalewamy wrzątkiem ,lecz wodą o temperaturze od 60 – 80 stopni. Ważny jest również dobór samej herbaty, najlepiej zdecydować się na liściastą.

Zapraszamy do współpracy!

Biuro
ul. Żniwna 3, 45-763 Opole Tel: 789 419 820
© Copyright Wiecznie młodzi 2020